zaterdag 13 augustus 2016

Dag 7 Key West

Voor vandaag staat onze laatste stop op het programma Key West.
Key West is een plaats en een eiland in de Amerikaanse staat Florida, het meest zuidelijke puntje van Amerika, en valt bestuurlijk gezien onder Monroe County.
Voor de tijd van Columbus was de plaats bewoond door de indianenstam Calusa. In 1521 bracht de eerste Europeaan, Juan Ponce de Leon, een bezoek aan het gebied. Toen Florida een Spaanse kolonie werd ontstond er een volwaardige stad (Cayo Hueso).
De beroemde schrijvers Ernest Hemingway en Tennessee Williams waren inwoners van Key West.

Vanmorgen al vroeg aangemeerd in Key West. Na het ontbijt zijn we van de boot afgegaan om een bezoek te brengen aan Key West. Ook hier stonden weer veel mannen en vrouwen die je overal naar toe willen brengen, maar wij waren sportief en zijn te voet gegaan. Het was even zoeken maar als snel een mooie straat gevonden die ons naar het meest zuidelijke punt van Amerika bracht. Het was een erg mooi uitzicht en menig foto werd gemaakt.

Op de heenweg kwamen we langs de Willy T Bar, een cafeetje dat volgehangen was met 1 Dollar biljetten. Erik zijn oren deden goed hun werk, hij hoorde al van ver dat er een Blueszanger aan het optreden was. Na de wandeling zijn we hier wat gaan drinken. De zanger vroeg ons waar we vandaan kwamen en hij was blij verrast dat wij uit The Netherlands kwamen. Hij zocht nog een slaapplek voor 29-08 aangezien hij dan in Amsterdam was voor een optreden. Wij moesten hem helaas teleurstellen. Hij heeft " my friend Cas " nog wat muziekgeschiedenis geleerd. Hij was blij met ons bezoek en wij waren blij met zijn muziek en de koele versnaperingen die ze schonken.

Na de lunch hebben we de middag doorgebracht aan het zwembad op dek 9.
s' Avonds hebben we heerlijke sushi gegeten in de Windjammer ook op dek 9.
Er is elke avond een karaoke, waar wij ons kostelijk amuseerden met het kijken naar de Amerikanen die zich voor joker zetten. Erg vermakelijk om te zien.

Aangezien we de volgende morgen al vroeg zouden gaan ontbijten, hebben we het niet te laat gemaakt.

1. Hoi Sandra,

Ik kwam bij toeval jullie blog tegen en natuurlijk ga ik met jullie ( op afstand ) meegenieten. Wat een mooie foto's hebben jullie tijdens het eerste gedeelte van de reis al gemaakt, ik krijg nu al de kriebels.

Leuk dat 'onze' villa jullie prima bevalt en wij gaan daar over precies 4 weken weer 28 dagen lekker genieten :-)

Groetjes,
    Pieter & Petra " PenPe "

1. Hallo Pieter en Petra, nog bedankt voor jullie tip qua villa deze bevalt uitstekend en zullen hier de komende 2 weken het goed naar onze zin hebben.

Verwijderen
  2. Mogen we vandaag komen bbq'en ?....en zwemmen natuurlijk!
    Mooie belevenissen, het is ook altijd leuk om gewone dingen zoals boodschappen doen, in een ander land te doen he! Fijne tijd nog en tot blogs ����

3. Ja zelfs het boodschappen doen is een belevenis. Leuk dat je ons volgt. Krijgen van verschillende mensen appjes dat ze niet kunnen reageren. Gekeken bij de instellingen maar staat goed ingesteld. Doei ��